Sunday, June 14, 2009

Memori Tercipta


Shila OIAM - Memori Tercipta Lirik :-
Bergetar jiwa dipersada bercahaya
Pertemuan harapan pertama kalinya
Bergetar jiwa menghadapi mimpi-mimpi
Sukar dipercaya pintunya terbuka

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa

Mengalun suara sesuri bisikan hati
Seiringan mencari haluan berseni
Bergetar jiwa menghadapi mimpi-mimpi
Tiada pon terduga pintunya terbuka

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada ku lupa

Yang terpahit jua termanis
Semuanya bagiku terindah
Kuingati buat selama-lamanya

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa

Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama (3x)
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa


*********************************************************************

I just fell in luv with dis song at da moment a watch it on youtube..
Ntah nape, rasa mcm lagu ni boleh dikaitkan dengan hidup aku..
tak kisah la,persahabatan ke,cinta ke,atau pon mmg pasal kehidupan aku sendiri.
Apa2 pon,setiap tempat yg kita pergi mesti ada memori yg tersendiri kan??
So, lagu ni boleh dikaitkan dengan kehidupan seharian kita
Sama ada kenangan tu kenangan yg terindah, or maybe it's our nightmare.
pape pon..kita seharusnya terima qada' dan qadar yg telah ditetapkan.
semua yang terjadi pasti ada hikmahnya..dan itu yang selalu aku cakap pada diri sendiri bila aku dilanda ujian Tuhan,x kisah sama ada sendiri punya pasal atau pon salah orang lain, tapi aku yang kena..

Maybe orang nmpak kita takde masalah,dan fikir diri kita ni insan yang sangat beruntung, krana dikurniakan otak yg cerdik,atau family yg bahagia,atau teman istimewa yang secocok,atau pape jer,tp hakikatnya setiap kelebihan seseorang tu pasti akan didatangi bersama kelemahannya yang tersendiri..
Terlihat atau tidak kelemahan tu, bergantung pada tuan punya badan,sama ada orang tu ingin tunjukkan atau sembunyikan kelemahan tu.

Haha..dh lama x menulis,sesekali aku leh picit keyboard ni best gak!! ^_^
hmmm maybe ada melalut sikit2,tp aku rasa korang pon setuju dgn pa yg aku tulis ni..
Apa motif aku tulis ni?? ntah la..maybe aku nk luahkan apa yg terpendam dlm hati, tp xpandai.
so terkeluarlah ayat2 yang berbelit kt atas tuh.hehe =p
sapa yg paham dok diam, yg xpaham wat tatau sudaaaa

da conclusion is, the song-Memori Tercipta by Shila OIAM is soooo catch my feeling lah!!hahaha~very2 da tangkap jiwang punya..Nk upload video klip xleh,so sesape nk dengar atau tgk video klip lagu ni cari la sendirik ek..da malas nk usaha..rasa bebal pon ada gak.. baca lirik sudaaaa~=.=

No comments: